• Acasa
  • Blog
  • Actualizează pagini cheie pe blog-ul tău
http://cristian.ebloguri.ro/wp-content/uploads/sites/8/2015/06/Actualizează-pagini-cheie-pe-blog-ul-tău-960x600_c.jpg

Actualizează pagini cheie pe blog-ul tău


Like
Like Love Haha Wow Sad Angry

Care sunt cele mai importante pagini de pe blog-ul tău? Care sunt cele mai valoroase?

O întrebare interesantă pentru a cugeta…de fapt, petrece câteva minute şi gândeşte-te la asta acum. Mi-am pus această întrebare la începutul săptămânii, şi am identificat aproximativ zece pagini pe blog-urile mele, care pentru un motiv sau altul au fost mai importante decât altele.

În timp ce fiecare pagină de pe un blog este importantă, unele pagini sunt mai puternice decât altele ajutându-vă să atingeţi obiectivele ca un blogger. Iar unele dintre aceste pagini importante au nevoie de actualizări din când în când.

Deci, astăzi sarcina ta este să identifici articole-cheie şi paginile de pe blog-ul tău pentru o actualizare.

Să explorăm câteva dintre aceste pagini, şi cred că unele pagini ar putea avea nevoie de o actualizare.

  • Pagina de pornire (home page)

Aceasta este una destul de evidentă. Cele mai multe blog-uri primesc mai mult trafic pe pagina principală decât oricare alta. Prima pagină de pe blogul meu  primeşte un pic mai puţin de 20% din tot traficul de pe blog. E pagina în care o promovez, de obicei, în semnătura mea de email, precum şi pe paginile de profile ale site-urile de social media. Este, de asemenea, pagina care este menţionată fie în conversaţie sau pe alte site-uri proprii.

Actualizează: Actualizează pagina de pornire a blog-ului într-o varietate de moduri, de la makeovers complete la anumite trucuri minore. Makeovers-urile sunt un pic dincolo de domeniul de aplicare a acestei provocări, aşa că lasă-mă să-ţi sugerez câteva idei mai mici:

1. Primele impresii: Care este prima impresie pe care o obţine un cititor nou atunci când ajunge pe prima pagină? Cititorul va şti imediat despre ce este vorba pe blog? Titlul blog-ului, etichetele, antet-ul, iar motto-ul comunică cu tărie despre ceea ce este vorba pe blog? Ochii cititorilor sunt atraşi de un element mai important, sau pagina este prea aglomerată?

2. Sidebar: Cele mai multe blog-uri au o bara laterală pe fiecare pagină, dar este, probabil, mai frecventă pe pagina de pornire decât pe oricare alta. De-a lungul timpului, sidebar-urile tind să devină aglomerate cu o mulţime de butoane şi link-uri; poate că e timpul să fie cât mai curate, cu obiectivul de a lăsa doar informaţii utile şi importante acolo.

3. Antet-urile şi logo-urile: Dezvoltă un nou logo sau antet pentru blog-ul tău. Fii creativ! Şi uimeşte cititorii tăi prin creativitatea ta. Fă în aşa fel încât logo-ul şi antet-ul să „vorbească de la sine” despre ceea ce este vorba în blog-ul tău. Gândeşte-te la un nou look pentru blog-ul tău.

4. Obiectivele blog-ului: O întrebare importantă apare atunci când te uiţi la pagina principală a blog-ului: Care sunt obiectivele tale? Ce vrei ca oamenii să facă atunci când ajung pe blog-ul tău pentru prima dată?
Vrei ca oamenii să se aboneze la un feed RSS sau newsletter, sau să facă click pe un anunţ, să-i spună unui prieten, să cumpere un produs, sau să audă povestea ta? Ce doreşti să facă? Odată ce ai identificat obiectivul cheie, poziţionează acel obiectiv într-o locaţie excelentă pe pagina principală.
       

  • Pagina „Despre”
  • Pagina „Despre” a unui blog poate primi trafic mai puţin decât altele, dar poate fi o pagină foarte influentă, aşa că merită să fie în curs de dezvoltare.

Cine ar putea citi o pagină „Despre”? Bănuiala mea este că cei care fac click pe pagina „Despre” vor fi: primii cititori care doresc să ştiu dacă acest blog este pentru ei potenţiali parteneri, agenţi de publicitate, colaboratori, jurnalişti, oameni de PR, bloggeri sau alte persoane care doresc să ştie dacă ar trebui să investească timp în construirea unei relaţii cu tine.

Iar acesta este motivul pentru care trebuie să păstrezi această pagină la curent.

  • Paginile de destinaţie
  • Paginile de destinaţie au tendinţa de a fi importante pentru orice blogger, indiferent dacă vizitatorii lor provin dintr-o reclamă pe care au creat-o, Twitter, Facebook, sau un program de afiliere.
  • Evident, paginile de destinaţie trebuie să servească un anumit scop – şi care variează în funcţie de pagina de destinaţie. Deci, asigură-te că nu ai link-uri rupte în propriul blog.

Alte pagini cheie

Multe blog-uri au alte pagini cheie care pot funcţiona pentru luni (dacă nu chiar ani), fără o actualizare atunci când vine vorba de a aduce trafic pe blog.

Gata cu vorba – du-te şi actualizează unele pagini!

Meniu