Sorteaza dupa:
Grid

Categorie Blog

http://cristian.ebloguri.ro/wp-content/uploads/sites/8/2016/05/Sorin_Banu-1-960x655_c.jpg

Tentoria – Despre coincidențe, limite și umanitate


 

„Eşti pregătit să uiţi viitorul?”

La o primă citire, ai tentația să crezi că este o poveste despre coincidențe și timp – poate și pentru că, în construcția acțiunii, prezentul afectează atât viitorul, cât și trecutul. Există pe parcursul romanului o suprapunere de planuri și o permanentă pendulare într-o joacă de-a timpii, pe care autorul se pare că o stăpânește bine. Dacă parcurgi cu mai multă atenție paginile, se mai nuanțează o idee – cea a umanității care trebuie să își conștientizeze limitele pe care nu le poate depăși.

Autorul aruncă în scenă personaje bine definite și tipologii aparte, debutează în forță, interesant și conturează încă de la primele fraze o lume stranie, pe care o clădește de fiecare dată antagonic, într-un balans etern între acum și atunci, aici și acolo. Ba, mai mult, compune și se deplasează pe o bandă a timpului pe care o atașează la începutul volumului și care îi este utilă cititorului ca sistem de referință.

http://cristian.ebloguri.ro/wp-content/uploads/sites/8/2016/04/about-me-960x960_c.png

Calitate vs cantitate


Scriind profesional pe blog pentru clienti din diferite domenii, sunt adesea intrebat:

“Ce e mai bine intre o frecventa mare de postari scurte sau mai putine postari dar lungi, bine documentate?”

Raspunsul la acea intrebare reprezenta una dintre prioritatile mele, in special cand iei in considerare numarul de cuvinte, iti trebuie multa cercetare pentru o postare lunga, dar si alti factori trebuie luati in considerare. In afara de asta, nu e mai bine sa ai postari mai lungi, substantiale pe blog fata de lungimea postarilor pe Twitter?

http://cristian.ebloguri.ro/wp-content/uploads/sites/8/2016/04/Mall-960x561_c.jpg

O excursie în mall îţi va îmbunătăţi blogul


Ştiu la ce te gândeşti, probabil: „Ce? Cristi şi-a pierdut minţile! Ce legătură au cumpărăturile cu blogging-ul!?”

Stai cu mine pentru o secundă, şi lasă-mă să explic. Vreau să te încurajez să mergi la cumpărături pentru două motive:

1. Te îndepărtezi şi scapi pentru un moment de blogul tău. Am chat-uit recent cu un alt blogger şi am recunoscut că amândoi suntem în pijamalele noastre de bloggeri toată ziua (pentru mine era ora 4pm). Amândoi am realizat că trebuie să ieşim mai mult. Trist, dar adevărat!

2. Îţi oferă o şansă de a finaliza unele excerciţii de observare, care ar putea ajuta blogging-ul tău. Acesta este principalul motiv pentru sarcina de astăzi. Se bazează pe o experienţă pe care am avut-o la ..mall.

http://cristian.ebloguri.ro/wp-content/uploads/sites/8/2016/03/JURNALIȘTI-960x719_c.jpg

ȘI BLOGGERII POT ÎNVĂȚA DE LA JURNALIȘTI


În multe feluri, blogging-ul se aseamănă cu jurnalismul. De fapt, mulți bloggeri se referă la ei înșisi ca fiind jurnaliști. Dacă te vezi sau nu ca un jurnalist, un lucru este sigur: dacă urmezi unele dintre lecțiile de mai jos pe care jurnaliștii le folosesc atunci când scriu știri, articolele blogului tău vor crește în public. Mai jos găsești 3 lucuri pe care le poți învăța de la jurnaliști pentru a obține un mai bun public pentru blogul tău.

Scrie un titlu mare

Jurnaliștii știu să scrie titluri de articole mari în care pot intriga publicul și încurajează oamenii să citească aceste articole. Poate învăța oricine să scrie titluri mari, dar ca să scrii un titlu perfect ai nevoie de timp, practică și experiență.

http://cristian.ebloguri.ro/wp-content/uploads/sites/8/2016/03/Articol-960x603_c.jpg

„Secretele unui criminal”: Articol bun


Cititorii mă întreabă frecvent să le explic cum își pot creea un articol bun. Când oamenii spun un articol „bun”, ei, desigur, se referă la sute sau chiar mii de vizite, comentarii și share-uri în social media.

Cel mai mare sfat al meu pentru ei este: gândește ca un jurnalist și ca un cercetător. Acest lucru înseamnă să faci cercetare, să găsești surse, și să-ți creezi propria narațiune. De fapt, jurnaliștii sunt cercetători în primul rând, pentru că ei trebuie să cultive surse credibile, de încredere. Ei trebuie să-și creeze propria poveste folosind lucrurile de mai sus prin cercetare.

http://cristian.ebloguri.ro/wp-content/uploads/sites/8/2016/03/troll-960x720_c.jpg

Cum să răspunzi la comentariile negative de pe blog


Din păcate, în cazul în care blogul tău este vizibil pentru public, va veni probabil o zi când cineva va publica un comentariu nepoliticos, ofensator, sau inadecvat la unul dintre articolele de pe blogul tău. Sau va veni ziua când cineva va publica pe alt blog/site ceva negativ despre tine. Oamenii pot fi foarte răutăcioși, atunci când se ascund în spatele anonimatului de pe Internet.

De fapt, unii oameni își petrec timpul prin a publica comentarii ofensive pe bloguri și forumuri pentru nici un alt motiv, decât pentru a incita dramă. Aceste persoane sunt denumite în continuare troli – cu cât îți petreci timpul mai mult online, șansele să întâlnești astfel de persoane vor crește.

În timp, vei fi capabil să recunoști trolii și să identifici rapid comentarii care nu adaugă nicio valoare conversației respective – aceste mesaje negative sunt pur și simplu menite să jignească oamenii. Le poți șterge rapid sau le poți marca ca spam pe propriu blog, dar ce se întâmplă atunci când cineva publică ceva negativ despre tine sau blogul tău pe un site/blog pe care nu-l poți controla?

http://cristian.ebloguri.ro/wp-content/uploads/sites/8/2016/03/OPINIA-TA-960x564_c.gif

OPINIA TA!


Un număr mărișor de oameni mi-au trimis prin email despre această sarcină, spunând că aceștia au fost îngrijorați să divizeze și să pună cititorii să-și exprime propriile opinii pe blog-ul lor.

Pot să înțeleg acest sentiment, mai ales atunci când ești un blogger nou. Pentru unii bloggeri poate dura un timp să crească prin idea asta, de a împărtăși ceea ce gândesc și simt, atunci când ei știu că opiniile lor sunt citite de către alții.

Sfatul meu principal pentru cei ce se simt un pic nervoși atunci când trebuie să-și scrie propriile opinii este următorul:

http://cristian.ebloguri.ro/wp-content/uploads/sites/8/2016/03/Egalitate--960x660_c.jpg

Egalitate pe „felie” de internet


Încep printr-un exemplu care sper că va arăta absolut tot ce este de spus despre titlu.

Să spunem că tu deţii un website destul de interesant, website foarte popular, atât pentru conţinut, cât şi pentru faptul că poate tu spui lucrurilor pe nume. Şi, să spunem că într-o zi eşti nevoit, pentru a anunţa anumite persoane despre ceva ce poate îi interesează, ceva legat de o anumită firma de internet sau o anumită persoană publică, persoană ce deţine o influenţă destul de mare. Normal că toţi cei afectaţi se vor supăra pe tine şi, în secunda doi, te poţi trezi cu site-ul interzis pe o anumită reţea de internet sau într-un anumit stat. Îţi convine acest lucru? Dar celor care te citeau? Nu prea cred..

Sau mai simplu, să spunem că tu comercializezi un anumit produs printr-o firmă de curierat care este folosită şi de un „rival” de pe piaţă, mult mai influent şi cu mai multe vânzări. Ţi-ar plăcea să auzi că nu te mai accepta acea firmă de curierat doar pentru că cei de la firma rivală au plătit cumpărarea unei noi maşini specială pentru livrările firmei respective? Nici mie nu mi-a conveni aşa ceva.

Ei bine, cam aceeaşi chestie se întâmplă, aproape zilnic, pe internet. Zeci de site-uri sunt blocate pe anumite reţele de internet, doar pentru că acestea reuşeau să supere pe cineva.

Fiecare utilizator de internet are dreptul să acceseze orice pagină de internet şi, el singur, are dreptul, în acelaşi timp, să blocheze sau nu anumite site-uri web, dar doar pe propriul calculator sau pe propria sa serie calculatoare, nimeni nu ne poate spune ce avem voie şi ce nu avem voie să accesăm sau să vedem pe internet!

Meniu