Sorteaza dupa:
Grid
  • Acasa
  • Categorie "Blog"
  • (  »   Page 4)

Categorie Blog

http://cristian.ebloguri.ro/wp-content/uploads/sites/8/2015/06/mobile-friendly-960x480_c.jpg

Blog mobile-friendly


Este uşor să ne prefacem că nu trebuie să ne facem griji cu adevărat când vine vorba de a ne face blogurile să fie „prietenoase” cu telefoanele mobile. La urma urmei, mobilele sunt dotate cu browsere instalate, deci nu e ca şi cum cititorii noştri nu pot accesa blogul nostru de pe drum.

Este, de asemenea, tentant să te bazezi pe platforma de blogging pe care ai ales-o atunci când vine vorba de a-ţi face blogul prietenos pentru mobile – blog mobile-friendly. „Sunt sigur că ebloguri are totul sub control” este un gând comun în cercurile blogging-ului.

Probabil că cititorii tăi pot accesa blogul fără prea mari dificultăţi prin intermediul browserelor lor. Dar aceasta este cea mai bună experienţă pe care o puteţi oferi pentru ei?

Să ne uităm cu atenţie la blogurile care pot fi accesate prin mobil.

Sarcina de astăzi este de a face blogul tău mobile-friendly. Dacă blogul este deja mobile-friendly, foloseşte această ocazie pentru a îmbunătăţi experienţa cititorilor blogului tău prin intermediul dispozitivelor mobile.

Nu ai o versiune mobilă a blogului?

Cel mai bun loc pentru a obţine o viziune asupra blogului când este accesat cu telefonul …este chiar pe telefonul tău! Ia-ţi telefonul şi navighează pe blogul tău. Nu ateriza doar pe pagina de start – navighează pe toate paginile, scrie un comentariu, şi aşa mai departe.

În continuare, verifică blogurile concurenţilor tăi. Această cercetare îţi va oferi o imagine asupra ceea ce oferă ceilalţi bloggeri – şi o idee despre interacţiunea cititorilor.

E timpul să iei notiţe. Ce îţi place? Ce este dificil şi nu poate fi accesat pe blog cu un telefon mobil? Cât este de uşor atunci când laşi un comentariu, accesezi o pagină sau articol, sau găseşti alte post-uri pe blog?

http://cristian.ebloguri.ro/wp-content/uploads/sites/8/2015/06/Ieri-am-primit-un-email-de-la-un-Blogger-960x540_c.jpg

Nu sunt suport blogspot sau wordpress


Ieri am primit un email de la un „Blogger”

De la: Domnu Roz <domnuroz@yahoo.com>

Subiect: „Avertisment privind continutul”

Mesaj:
Buna ziua, de doua zile apare urmatorul mesaj atunci cand cineva doreste sa intre pe adresa blogul meu.
http://domnuroz.blogspot.ro

“Avertisment privind conţinutul
Unii dintre cititorii acestui blog au luat legătura cu Google, deoarece au considerat conţinutul acestuia ca fiind discutabil. În general, Google nici nu examinează, nici nu susţine conţinutul acestui blog sau al altor bloguri. Pentru mai multe informaţii despre politicile noastre de conţinut, vizitaţi Termenii şi condiţiile Blogger.

ÎNȚELEG ȘI DORESC SĂ CONTINUI Nu doresc să continui”

Va rog mult sa ma ajutati sa scap de aceast mesaj. Imi scade drastic vizualizatile pe blog. Cei care intra cred ca este virus si nu merg mai departe.

Ce as putea face sa scap de aceasta problema? Care ar fi cea mai buna optiune in acest caz, tinand cont de munca depusa, pastrarea continutului, etc?

Numai bine!

Acest email este trimis prin intermediul formularului de contact de pe eBloguri.ro
(http://ebloguri.ro)

Daca faci un blog porno pe un subdomeniu la ce te astepti ?!

PS: Mesajele primit prin formular care nu au legatua cu ebloguri de acum vor fi ignorate .

http://cristian.ebloguri.ro/wp-content/uploads/sites/8/2015/06/Actualizează-pagini-cheie-pe-blog-ul-tău-960x720_c.jpg

Actualizează pagini cheie pe blog-ul tău


Care sunt cele mai importante pagini de pe blog-ul tău? Care sunt cele mai valoroase?

O întrebare interesantă pentru a cugeta…de fapt, petrece câteva minute şi gândeşte-te la asta acum. Mi-am pus această întrebare la începutul săptămânii, şi am identificat aproximativ zece pagini pe blog-urile mele, care pentru un motiv sau altul au fost mai importante decât altele.

În timp ce fiecare pagină de pe un blog este importantă, unele pagini sunt mai puternice decât altele ajutându-vă să atingeţi obiectivele ca un blogger. Iar unele dintre aceste pagini importante au nevoie de actualizări din când în când.

Deci, astăzi sarcina ta este să identifici articole-cheie şi paginile de pe blog-ul tău pentru o actualizare.

Să explorăm câteva dintre aceste pagini, şi cred că unele pagini ar putea avea nevoie de o actualizare.

  • Pagina de pornire (home page)

Aceasta este una destul de evidentă. Cele mai multe blog-uri primesc mai mult trafic pe pagina principală decât oricare alta. Prima pagină de pe blogul meu  primeşte un pic mai puţin de 20% din tot traficul de pe blog. E pagina în care o promovez, de obicei, în semnătura mea de email, precum şi pe paginile de profile ale site-urile de social media. Este, de asemenea, pagina care este menţionată fie în conversaţie sau pe alte site-uri proprii.

Actualizează: Actualizează pagina de pornire a blog-ului într-o varietate de moduri, de la makeovers complete la anumite trucuri minore. Makeovers-urile sunt un pic dincolo de domeniul de aplicare a acestei provocări, aşa că lasă-mă să-ţi sugerez câteva idei mai mici:

1. Primele impresii: Care este prima impresie pe care o obţine un cititor nou atunci când ajunge pe prima pagină? Cititorul va şti imediat despre ce este vorba pe blog? Titlul blog-ului, etichetele, antet-ul, iar motto-ul comunică cu tărie despre ceea ce este vorba pe blog? Ochii cititorilor sunt atraşi de un element mai important, sau pagina este prea aglomerată?

2. Sidebar: Cele mai multe blog-uri au o bara laterală pe fiecare pagină, dar este, probabil, mai frecventă pe pagina de pornire decât pe oricare alta. De-a lungul timpului, sidebar-urile tind să devină aglomerate cu o mulţime de butoane şi link-uri; poate că e timpul să fie cât mai curate, cu obiectivul de a lăsa doar informaţii utile şi importante acolo.

3. Antet-urile şi logo-urile: Dezvoltă un nou logo sau antet pentru blog-ul tău. Fii creativ! Şi uimeşte cititorii tăi prin creativitatea ta. Fă în aşa fel încât logo-ul şi antet-ul să „vorbească de la sine” despre ceea ce este vorba în blog-ul tău. Gândeşte-te la un nou look pentru blog-ul tău.

4. Obiectivele blog-ului: O întrebare importantă apare atunci când te uiţi la pagina principală a blog-ului: Care sunt obiectivele tale? Ce vrei ca oamenii să facă atunci când ajung pe blog-ul tău pentru prima dată?
Vrei ca oamenii să se aboneze la un feed RSS sau newsletter, sau să facă click pe un anunţ, să-i spună unui prieten, să cumpere un produs, sau să audă povestea ta? Ce doreşti să facă? Odată ce ai identificat obiectivul cheie, poziţionează acel obiectiv într-o locaţie excelentă pe pagina principală.
       

  • Pagina „Despre”
  • Pagina „Despre” a unui blog poate primi trafic mai puţin decât altele, dar poate fi o pagină foarte influentă, aşa că merită să fie în curs de dezvoltare.

Cine ar putea citi o pagină „Despre”? Bănuiala mea este că cei care fac click pe pagina „Despre” vor fi: primii cititori care doresc să ştiu dacă acest blog este pentru ei potenţiali parteneri, agenţi de publicitate, colaboratori, jurnalişti, oameni de PR, bloggeri sau alte persoane care doresc să ştie dacă ar trebui să investească timp în construirea unei relaţii cu tine.

Iar acesta este motivul pentru care trebuie să păstrezi această pagină la curent.

  • Paginile de destinaţie
  • Paginile de destinaţie au tendinţa de a fi importante pentru orice blogger, indiferent dacă vizitatorii lor provin dintr-o reclamă pe care au creat-o, Twitter, Facebook, sau un program de afiliere.
  • Evident, paginile de destinaţie trebuie să servească un anumit scop – şi care variează în funcţie de pagina de destinaţie. Deci, asigură-te că nu ai link-uri rupte în propriul blog.

Alte pagini cheie

Multe blog-uri au alte pagini cheie care pot funcţiona pentru luni (dacă nu chiar ani), fără o actualizare atunci când vine vorba de a aduce trafic pe blog.

Gata cu vorba – du-te şi actualizează unele pagini!

http://cristian.ebloguri.ro/wp-content/uploads/sites/8/2015/06/blogging11-960x665_c.jpg

Găseşte un prieten în blogosferă


Avantajele de a lucra împreună cu bloggerii

Am observat că bloggerii care lucrează împreună au o durată mai mare în blogosferă, şi au mai mult succes în construirea blogurilor lor. Găseşte un alt blogger – sau un grup mic de bloggeri – şi lucrează împreună pentru binele comun ale blogurilor iar acest lucru vă oferă o serie de avantaje:

1. Poţi câştiga feedback-uri din partea altor bloggeri.

2. Ai o persoană care înţelege situaţia ta ca blogger.

3. Puteţi lucra la diferite proiecte împreună.

4. Posibilitatea de a share-ui cu dragoste link-uri şi articole.

5. Posibilitatea de a share-ui mesajele reciproc prin intermediul site-urilor de social media, precum şi cu alţi bloggeri.

6. Posibilitatea de a crea comunităţi.

7. Poţi ajuta fiecare blogger să rămână motivat prin încurajare.

8. Poţi creea guest post-uri pe blog-ul respectiv.

9. Posibilitatea să share-uieşti talentele celorlalţi.

10. Vei avea de două ori putere în blogging la dispoziţie atunci când lucrezi în echipă.

Sarcina de astăzi este să-ţi găseşti un prieten în blogosferă. Cum poţi face asta?

Ia în considerare aceste sfaturi pentru a putea stabili o relaţie solidă de prietenie cu un alt blogger:

  • Avantaje reciproce: Aceste tipuri de relaţii sunt cele mai bune atunci când ambele părţi câştigă prin interacţiune. Asigură-te că ambele părţi contribuie şi beneficiaţi în moduri intangibile.
  • Încercarea de a găsi un blogger într-o nişa similară: Acest lucru poate fi imposibil pentru unii, dar dacă poţi, încearcă să construieşti relaţii cu bloggerii din nişe similare cu a ta. Aceste relaţii vor avea potenţialul de a deschide noi oportunităţi mari pentru tine pe mai multe niveluri. Dacă nu găseşti pe cineva din nişa ta, nu îţi face griji, poţi învăţa încă o mulţime de lucruri de la un alt blogger pe un subiect diferit.
  • Găseşte alţi bloggeri la nivelul tău: Când am sugerat această idee în trecut, am observat că o mulţime de bloggeri se apropie de bloggerii A-list. În timp ce nu este nimic în neregulă cu construirea unei relaţii cu un blogger mai popular; este benefic pentru tine să găseşti un alt blogger într-un stadiu similar de dezvoltare ca al tău. Veţi avea amândoi provocări similare în aproximativ acelaşi timp, ceea ce înseamnă că veţi înţelege şi veţi avea şansa să lucraţi şi să treceţi cu bine prin aceste provocări împreună.
  • Construiţi blog-urile mai bine reciproc: Lucraţi amândoi la blog-urile fiecăruia împreună. În timp ce majoritatea dintre noi s-au angajat în a-şi face blog-urile cât mai bune (şi ar trebui să fie), ia în considerare să lucrezi la blog-ul prietenului tău.

Împreună noi ştim – şi putem realiza – mult mai mult decât oricare dintre noi care lucrează singuri.

http://cristian.ebloguri.ro/wp-content/uploads/sites/8/2015/06/blogging1-960x639_c.jpg

Creați o pagină ca arhivă pentru blog


Astăzi vom crea o pagină ca arhivă pentru blog.

Ce este o pagină „arhivată”?

Pagină arhivată” este un termen pe care l-am folosit în blog-urile mele pentru prima dată. Am folosit această strategie-cheie la blog-urile mele în ultimii ani de zile. Ideea este simplă: trebuie să creezi o pagină care propulsează persoane (cititorii) adânc în blog-ul tău, prin evidențierea celui mai bun (sau celor mai bune) articol/e scrise.

De ce să avem o „pagină arhivată”?

O provocare cu care se confruntă mulți bloggeri: în timp arhiva blog-ului se umple cu sute și apoi cu mii de articole. Problema este, că, în mod implicit, un blog, în general, scoate în evidență doar cele mai recente articole pe care le-ai scris. Articolele sunt afișate pe prima pagină, în timp ce majoritatea articolelor mai „bătrâne” trec neobservate.

Într-o „pagină arhivată este vorba să evidențiezi tot ceea ce ai scris până acum.

Beneficiile „paginii arhivate

O pagină arhivată poate fi puternică într-o varietate de moduri:

1. Aceasta arată articolele tale: Dacă petrec ore (dacă chiar nu zile) dând „naștere” unui articol pe blog, vreau ca oamenii să-l citească! „Pagina arhivată” prelungește perioada în care oamenii interacționează cu articolele mai vechi.

2. Este grozav pentru SEO: motoarele de căutare revizuiesc link-urile care sunt pe blog/pe pagină, în scopul de a indexa aceste articole în rezultatele de căutare. Ele (motoarele) consideră, de asemenea, link-urile interne în blog foarte bune. Conectarea la articolele mai vechi te pot ajuta să crești în topul motoarelor de căutare.

3. „Pagina arhivată” poate ajuta la creare unui blog lipicios: Încă văd statistici bune cu privire la acest lucru, dar am și o suspiciune a mea cum că, persoana care ajunge pe blog pentru prima dată, este mult mai probabil să se întoarcă din nou în cazul în care descoperă articole importante. Oferă-i unei persoane să citească mai bine 10 articole bune, în loc doar să-i „oferi” pagina principală. Vei crește posibilitatea ca aceștia să devină cititori care-ți vor vizita blog-ul regulat și să se aboneze.

Sarcina de astăzi este să creezi o „pagină arhivată”.

http://cristian.ebloguri.ro/wp-content/uploads/sites/8/2015/06/135824840045301-960x720_c.jpg

10 tipuri de oameni pe care nu ar trebui niciodată să-i angajezi în compania ta


Dacă ai decis să îți găsești un nou coleg / colega în compania ta, îți prezint mai jos o listă cu clasificări psihologice ale persoanele pe care NICIODATĂ să nu îi angajezi în compania ta, dacă nu vrei să dai faliment!

1. Fetița/fiul mamei

La interviu a venit un tânăr o tânără așa mai timidă, pe care în sala de așteptări îl/o așteaptă mama, bunica sau mătușa, care îi adrezează o sumedenie de întrebări după aceasta? Ferește-te de astfel de persoane: aici nu este școală sau grădiniță. Să-i ștergi mucii și să îl mângâi pe cap nu este când: ai un business, dar nu un centru pentru educarea copiilor.

2. Iubitorul de bonusuri

Iubitorul de bonusuri  nu este  interesat despre responsabilități și obligații, cât despre concedii, asigurări, creșterea în carieră, oferte pentru stomatolog sau posibilitatea de  a plasa o tăbliță cu numele său pe ușa oficiului comun. Alungă-l cât mai departe.

3. Sportiv – fanat

Dacă în CV persoana indică că ar fi un bun jucător pentru echipa voastră de fotbal sau va fi gata să îți țină companie la un joc de golf sau aerohochei – renunță. Nu are sens să alegi o persoană care consideră că știe mai multe decât tine, și, mai mult decât atât, consideră că, sportul în echipă e mai important decât munca în echipă.

4. O persoană cu complexe de vinovăție

«Știți, de 18 luni nu îmi pot găsi un loc de muncă, însă am citit anunțul dvs și sper că voi face parte din colectivul dvs, când ne-am putea întâlnit așa când dvs să vă convină?» Un ton umilitor-rugător – asta ce-i? Tu cauți în compania ta un câștigător, dar nu o persoană care va miorlăi și va complexa. Refuză un astfel de om.

5. Povestitoarea

Femeia / fata care iubește „un pic” să înfrumusețeze CV-ul său – în consecință, ajunge să devină o „Alice în țara minunilor”. Dacă să-i deconspiri minciunile și exagerările, ea va cădea foarte repede despre culmile succesului dorit – și se va adeveri că în compania ta experimentată, această persoană nu are loc.

6. Cameleon

E gata să obțină orice post de muncă și orice departament și orice sector. Deschiderea și dorința de a învăța este OK. Nu este chiar OK, atunci când nu înțelegi ce-i place cu adevărat acestei persoane. Unde nu l-ai trimite- el merge acolo. Nu trebuie să placi tuturor și să poți face absolut orice.

7. Regele liric / Regina dramelor

Lui îi place drama, chiar și tragedia: dă buzna în oficiul tău în altă zi, decât cea programată și cere insistent interviul. Comportamentul agresiv înainte de interviu și la începutul acestuia, mâini tremurânde, glamour și altă chestii care să-i aducă toată atenția – ai grijă că toate acestea se vor întâmpla în fiecare zi.

8. Specialistul improvizațiilor

Utilizează diferite cuvinte fără sens, nu are CV, în timpul interviului povestește istorii și nu e gata să prezinte o recomandare de la fostul angajat. Mie nu îmi place un asemenea candidat. Dar ție?

9. Minunea analfabetă

Un asemenea candidat scrie și vorbește cu o groază de greșeli, de parcă niciodată nu a mers la școală. Peste tot și întotdeauna. Chiar dacă nu suntem o națiune foarte foarte învățată, care le știe pe toate, eu l-aș alunga pe acest candidat cât mai departe de compania mea.

10. Smartphonoman

Candidata stă cu nasul în telefon atunci când este la interviu? Își pierde concentrația atunci când telefonul sună. Refuz-o. Da, gadget-urile sunt lucruri fenomenale, însă sindromul lipsei de atenție și obsesia maniacală de smartphone – asta nu va asigura nicidecum un proces de lucru normal în compania ta. Important să nu iubește telefonul de parcă ar fi ficatul tău. Important este să poți să discuți în echipă și în afara ei. Dar despre ce fel de discuții poate fi vorba dacă stă cu ochii în smartphone și întotdeauna sună undeva?

Sursa originala : aici

http://cristian.ebloguri.ro/wp-content/uploads/sites/8/2015/06/Castigatori-campanie-BelaShop.ro_-960x380_c.jpeg

Castigatori campanie BelaShop.ro


Concursul organizat de eBloguri si BelsShop s-a incheiat cu participarea a numerosi bloggeri. Sponsorul ne-a rugat sa va transmitem ca i-a placut fiecare articol in parte si ca jurizarea nu a fost tocmai usoara. Cum insa toate concursurille, pana la urma, trebuie sa aiba castigatorii sai, dupa citirea si recitirea textelor inscrise, premiile oferite de BelaShop vor rasplati urmatoarele articole:

Felicitari castigatorilor! Fiecare dintre voi va fi contactat pe email pentru a-si alege culoarea produsului castigat. Speram sa le purtati cu placere.

A fost o placere sa va cunoastem pe voi toti prin intermediul talentului vostru si va multumim pentru atentia si creativitatea de care ati dat dovada in prezentarea cititorilor vostri a produselor din piele naturala comercializate de BelaShop. Va asteptam sa va intoarceti pe site ori de cate ori aveti nevoie de produse de calitate superioara la preturi echilibrate.

http://cristian.ebloguri.ro/wp-content/uploads/sites/8/2015/06/blogging-960x537_c.jpg

Adaugă în articole link-uri


Cineva, m-a întrebat cum am „construit” cititori pe blog. Unul dintre răspunsurile pe care i le-am dat a fost că am fost generos cu „conectarea” la alte bloguri.

Un blogger scria un articol şi sute de alţi bloggeri făceau trimitere la acest articol principal, cu articole care se construiau în jurul acelei idei iniţiale.

Rezultatul a fost că:
1. Ideile se răspândeau în întreaga blogosferă rapid.
2. Relaţiile dintre bloggeri au crescut cu fiecare link.
3. Blogurile tuturor au crescut.

În timp ce acest lucru se întâmplă şi astăzi pe bloguri într-o oarecare măsură, o mare parte din schimbul de link-uri s-a mutat la alte „medii online”, cum ar fi Twitter, Facebook, şi alte site-uri de bookmarking. În zilele noastre, bloggerii rareori „linkează” către alte bloguri pe blog-ul lor, deoarece ei o fac în altă parte, sau se simt că prin „legarea” asta, ar fi ajutat concurenţa.

Astăzi, sarcina ta este de a recupera „practica de conectare la alte bloguri” – de asemenea, numit şi outbound linking – prin scrierea de articole în care evidenţiezi ceea ce un alt blogger a scris în nişa ta.

Astăzi, vom scrie un „post link” – un articol ce linkează către cel puţin un alt blog. Motivele pentru a te „lega” la alte bloguri sunt următoarele:

1. Este o modalitate foarte bună de a oferi valoare cititorilor tăi. Cititorii întotdeauna apreciază link-uri incluse în propriile articole către un conţinut de calitate.

2. Creşte credibilitatea ta. Scrie regulat ceea ce alţii au scris în nişa ta, şi vei prezenta cititorilor tăi că eşti conectat şi la curent cu evoluţiile din domeniul tău.

3. Ajută să construiţi relaţii cu alţi bloggeri. Nu e nimic să trimiți unui alt blogger trafic pentru a face o impresie şi a construi legături. Nu numai asta, dar atunci când vă „legaţi” la ceilalţi într-un mod constructiv, care de fapt se bazează pe ideile lor şi adaugă valoare la conversaţia respectivă, această tehnică de multe ori duce la interacţiuni în curs de desfăşurare.

4. Ajuta la SEO. Unii profesionişti SEO susţin că „legarea” la conţinut relevat în nişa ta folosind cuvinte cheie relevante ca „texte ancore” poate afecta într-un mod bun vizualizarea asupra blogului de către motoarele de căutare.

http://cristian.ebloguri.ro/wp-content/uploads/sites/8/2015/06/Livia-Camciuc-960x958_c.jpg

Interviu cu Livia Camciuc #MeritaCitit


Ce te-a determinat să te apuci de blogging?

În primul rând am vrut să descopăr acest segment din online, mai bine decât până acum și totodată mulți prieteni din acest domeniu m-au sfătuit în acest sens. Consider că a face blogging este un instrument prin care îți prezinți cunoștințele celor interesați și informarea este una facilă.

Prinde blogging-ul in România?

Din punctul meu de vedere, blogging-ul prinde în România dacă este făcut pe o anumită nișă. În spatele calculatorului este un om care are o anumită experiență în viață, nu putem fi buni la toate și nu ne putem exprima opiniile în orice domeniu, decât îl cel testat și cunoscut cu adevărat. Ca să concluzionez, prinde blogging-ul care este făcut corect, din pasiune pe un anumit segment care este cunoscut de persoana respectivă.

Mai ai alte proiecte în online?

Proiectul de suflet pe care l-am avut în online a fost MerităCitit.ro pe care l-am creat alături de prietena și asociata mea Alex (Băran) Petrescu și pe care ți l-am predat cu mare încredere că îl vei dezvolta în continuare, poate și mai bine decât am facut-o noi. Totodată, în momentul de față, alături de asociata dorim să vindem cel de-al doilea proiect important pentru noi MeritAngajat.ro. Pe această cale anunț că oricare este interesat mă poate contact ape mine sau pe asociata mea pe Facebook sau în orice alt mijloc posibil.


Ai un target pe care vrei să-l atingi peste 6 luni sau peste un an?

Mereu am un target. Nu ai cum să ai succes în viață dacă nu îți propui efectiv să ajungi la o destinație. Targetul, în general, pe care mi-l setez este realizabil și trebuie să îmi aducă un plus valoare în activitatea pe care o desfășor.

Îți place sa te implici în ceea ce faci?

În tot ceea ce fac mă implic pentru că îmi face plăcere. Nu m-aș da jos dimineața din pat dacă nu mi-ar face plăcere să defășor activitățile în care sunt implicată. Singurul regret, din acest aspect, este faptul că nu știu să mă opresc, uit de mine pentru activitățile pe care le desfășor.


Ce impact a avut asupra ta lumea online?

Eu nu privesc diferit lumea online față de cea din offline, adică este același univers. Online-ul îți permite să distribui o informație către un public larg, indiferent cât de aglomerată este agenda ta. În offline, lucrurile stau puțin diferit deoarece timpul a devenit dușmanul omului, iar informația se pierde dacă nu este scrisă.


De ce ai recomanda cuiva să-și facă un blog?

În primul rând, recomand tuturor să își facă un blog pentru a putea să împătășim experiențele. În al doilea rănd, ca mediu de socializare, care poate fi adus și în offline crează șansa de noi perspective, de colaborări diverse și în special pentru faptul că este un mod de relaxare foarte creativ.

http://cristian.ebloguri.ro/wp-content/uploads/sites/8/2015/05/Adina-Banea-960x553_c.jpg

La o barfa despre blog cu Adina Banea.


 

1.Cum si de unde ideea de a-ti face blog personal?

Adina: Uite un raspuns sincer. Vrei asa?
Din ambitie. Din nevoie de recunoastere.
Din dorinta de aplauze.
Scrisul mi-e pasiune efectiv de ani multi.
Am inceput timid cu statusuri pe facebook.
Prietenii nu intelegeau cu totii mare lucru din mesajul ce doream eu sa-l transmit.
Erau si altii,da,  ce erau incantati de o anumita profunzime ce reiesea din scriitura mea.
Prin blogul acesta vreau sa stiu sa ma pozitionez corect.
Caci mie mi place ce scriu. Pun suflet in fiecare idee ce o dezvolt.
Transpare sper asta.
Imi doresc eu cel putin sa cred ca este asa.
Revenind, din ambitie si din dorinta/nevoie/prioritate de a demonstra ca am dreptate, unor apropiati de ai mei, in principiu: dreptate ca stiu sa scriu, ca am coerenta in idei si fir logic cap coada in transmitere de ganduri scrise.
De aceea blog si tot de aceea, n-o sa ma opresc aici.

2. Cu cine te asemeni ca si stil de scriitura? Ce preferi ca si subiecte de dezbatut, in general? Si cum iti vin idei de dezbatut, in particular?

Adina: Nu stiu cu cine ma aseman, habar nu am daca mai exista cineva cu un stil de scris asa de alambicat, cateodata, ca si al meu.
Sotul meu spune ca poeziile mi se aseamana ca si stil cu Nichita Stanescu.
El nu-i vreun fan Nichita, ba dimpotriva.
Iar eu nu scriu poezii…hahahah..proza poetica doar pe alocuri.
Nu joc un rol al modestiei spunand asta intr-o laudarosenie imbracata in cuvinte impopotonate ce striga a lauda de sine, punandu-le pe seama  sotului. Nici vorba.
Caci sotul meu nici nu citeste vreun text de al meu vreodata, din neputinta de parcurgere pana la capat. El nu intelege nimic din ce vreau sa transmit, cum de altfel nici pe Nichita Stanescu nu l-a iubit defel.
Si pentru sau impotriva lui m-am apucat de blogareala printre altele asa.
Subiecte preferate?
Multe adina-banea.ro   …ia de citeste mai bine,zic.
Idei imi vin de nicaieri.
Daca vad un perete alb si am chef de scris in ziua aceea..iese ceva lung si misto de cele mai multe ori, din punctul meu de vedere, bineinteles.
Pe de alta parte, sa stii ca trista scriu cele mai tari chestii. Nu-mi dau seama de ce.
Asa se-ntampla insa.

3. Esti o femeie pozitiva? Te lasi impovarata de greutatile vietii, inerente de altfel, sau le treci neobservate??

Adina: am greutati ca orice om. Mai am si greutati de femeie, fireste.
Dar sunt cu adevarat un om pozitiv.
Stii ce am remarcat? Ca zambind, treci peste probleme mult mai usor decat daca le plangi  sau te plangi in hohote.
Lacrimile ne uda only, dar nimeni nu ne sta aproape si pe alaturi, sa ne asculte cu bunavointa,  statutul de victima pe care ni-l atribuim noi insine benevol.
Asa ca,da, sunt o femeie pozitiva,repet.

In general, fiind o fire extrem de sensibila, sunt si usor de ranit chiar prin cuvinte doar.
Cum iti spuneam si mai sus, da, am remarcat ca zambind ti-e  mai usor sa treci probleme decat plangand.
Stiu teoria, dar mai plang si eu pe cateodata.
Sau scriu cu lacrimi ce transpar melancolia unei seri triste.

4. Ierti oameni ce-ti gresesc? Si esti iertata in general, daca comiti cate-o greseala?

Adina: iert usor dar uit greu.
Asta pentru ca eu iubesc cu tot sufletul. Acord, in alta ordine de idei, maxim de credit oamenilor pe care-i iubesc:partener, prieteni apropiati samd.
Copilul nu-l iau in calcul aici caci el este singurul pe care-l iert orice ar face si uit greseala lui pe loc, oricat de tare m-ar fi suparat vreodata.
Revenind, iert usor dar uit greu cum spuneam, dintr-un singur motiv: si anume acela ca am bunavointa multa si dorinta de a te intelege si mai multa; de a te ierta mai apoi, de asemenea. O data..de 10 ori..a 11 oara incep insa sa cred ca nu faci decat sa ma ranesti voluntar. Te iert din nou, atunci dar nu mai uit iarasi, din nou.
M-ai ranit prea tare si destul si vreau sa-mi amintesc pentru a-mi uita si sentimentele de afectiune in ceea ce te priveste.
Daca sunt eu iertabila?
Asta nu-i o intrebare pentru mine, caci nu stiu cat de obiectiva as putea fi.. Dar da, eu zic ca da. Caci eu efectiv si garantat daca-ti gresesc, o fac involuntar si nu cu scop de a te rani sau io stiu ce care altul.

5 . Cum definesti femeia, generally speaking?

Adina: Pai cum s-o definesc?
Feminina, dar puternica prin noroc de intelegere macar pe alocuri, de gandire masculina..asta i un aspect important si cred eu ca asigura si o longevitate in relatia de cuplu.
Mai apoi, ea  femeia,  trebuie sa aiba sexappeal. Genetic , nu fortat; in aceeasi masura trebuie sa stie sa se imbrace..si nu modern neaparat, ci cu haine ce i se potrivesc si care vorbesc in culori sau stil despre personalitatea ei.
Asortezi haine nu trendului neaparat, ci personalitatii tale doar.
Ea mai trebuie sa se confunde cu un miros. Sa-si gaseasca parfumul ce o reprezinta si acesta sa-i si ramana parfumul ce o reprezinta pe perioada lunga.

O femeie misto, femeia misto in general, este  nu in ultimul rand, femeia ce  iubeste si este iubita.
Dragostea impartasita ii reprezinta atu ul. Puterea ei.
Ajunge? :))

6.  Unde greseste femeia mondena? Si care este cea mai mare provocare pentru femeia zilelor noastre?

Adina: dar de ce crezi ca greseste femeia moderna pe undeva?
Eu zic ca ea, dimpotriva, este femeia adaptata  generatiei din care face parte.
Astfel, devine tot ea, femeia fericita.
Tocmai prin faptul ca este moderna doar. Cool, la moda, nu o sotioara cum era maica’sa, ce transpira invechit si nu inspira poezie pentru partener vreodata.
Provocarea femeii zilelor noastre este una singura: aceea de a sti sa traiasca adaptat zilelor noastre. Nu din cutume din batrani sa dea citate ea; sa dea un google mai degraba de citate cool.
Ahh..sa stie mai intai si ce-i acela google.
E primul pas.

7. Femeie versus barbat, subiectul tau cel preferat, de altfel. Tu ce zici, suntem egali??

Adina: nu stiu ce sa spun.
Barbatul e un pradator prin nascare. Deci oarescum un primitiv. Instinct de perpetuare a speciei. Aceasta l reprezinta, nu?
Eu zic ca am putea, da, fi egali. Daca ne-ar intelege si ei macar la un nivel apropiat de cum zambim noi a bubavointa catre ei, desi de multe ori ..i-am contrazice din neputinta de a merge pan’ la capat caci nu ne tin nervii sa intelegem glume vis-a-vis de funduri bombate all the time.
Sincer, prefer un creier dezvoltat de barbat.
Matur.
Deci vom fi egali, in concluzie noi, femei barbati doar atunci cand gradul de maturitate al amandurora este egal in acelasi timp de iubire, varsta si de astea.
Bine, suntem egali..si asta ca te tot strambi spre mine a neintelegere.
Raspunsul este deci: femeie versus barbat: cateodata egalitate, de cele mai multe ori insa…prefer sa ma abtin.

8. Daca ai fi barbat pentru o zi, cum crezi ca te-ai descurca?

Adina: Prost. Nu stiu sa mint, nu-mi doresc s-o fac, mi-e dificil sa fac sex si nu dragoste.
Iubesc cu sufletul si nu cu..caci nu stiu cum e sa ai un creier ce rationeaza si un organ ce-ti dicteaza sa-ti uiti principii de viata.

9.  Ce crezi tu ca inseamna o femeie misto din punct de vedere masculin?

O femeie misto nu inseamna nimic mai mult decat o femeie ce se apreciaza.
O femeie misto isi cunoaste valoarea sufletului.
Are aura personala ce straluceste in intuneric.
Are zambet calin si ochi caprui neaparat.

Am ochi caprui si eu, printre altele, desi n-ai observat. Hahah
Port lentile de culoare, caci fara ele, mi s-ar simti probabil slabiciunea;
In concluzie o femeie misto necesita 3 calitati esentiale: putere data de faptul ca stie sa se faca iubita intr-un mod aparte. Si asta pentru ca si ea iubeste special.
Are ochi caprui neaparat cu siguranta. Caci cred eu ca-s cei mai expresivi.
Stie sa exprime perfect starea pe care o simte- nu minte trairi, prefera sa experimenteze adevarul.
O femeie misto, este si sexuala.
Asa se incarca ea.

10. Planuri viitoare in plan personal? Dar si profesional?

Adina: in plan personal, momentan stagnez ca si implinire sentimentala. Recidivez cu momente cand ma reindragostesc de el, sotul si/sau iubitul meu …am mai avut si ceva momente curand de tristete si de „nu stiu ce sa fac si daca o sa mai fac. Daca cu el, daca fara el.. Samd.

Eu zic ca astea sunt inerente intr-o viata de cuplu de 15 ani together, tu ce zici?
Sper in plan personal sa raman la fel de fericita cum am fost si cum sunt azi.
Ahh..tot in plan personal trebuie sa hotarasc ce scoala va urma fi’meu din a cincea.

Profesional?

Profesionala intrebarea. Caci inca nu prea am o cariera pe care s-o dezbat aici si acum.

Sunt blogger azi. Si doar de ieri.

Deci nici macar blogger de cariera nu sunt , sunt pe undeva la nivel mediocru si aici abia..desi in alta ordine de idei a fi blogger nu inspira mai mult decat un scriitor, sa pui ghilimele neaparat la scriitor caci necesita. Scriitor wannabe cu aer de intelectual ce se da mare prin blogosfera asa. Pseudo intelectual actually.

Sunt modesta, da, stiu ca sunt buna. Voi fi si mai buna, tot mai buna pentru un target de nisa caruia ma adresez momentan.
Mai apoi? As vrea sa dezvolt si un proiect pentru o emisiune smechera in tandem cumva cu …Pitch Me Now  by Adina Banea.

Tks a lot pentru interviu!!

http://cristian.ebloguri.ro/wp-content/uploads/sites/8/2015/05/Blog-și-blogger-960x639_c.jpg

Blog și blogger


Blog și blogger- în acest scurt articol,  vom scrie despre cum a apărut această miscare. Miscare, care astăzi are un succes fenomenal. Dar ce  înseamnă ”blog” ceea ce însemna la origine? ”Blog” este atestat pentru prima oară prin anii 1998, prescurtare de la ”weblog” (1994), fromat din ”web”- rețea și ”log”- jurnal de bord – a scrie în acest spațiu. În argoul britanic se întâlnește cu sensul de ”o persoană ipotetică”. Termenul apare mai devreme, de pe la 1860, ”blog” însemna ”băiat servitor” care muncea în căminele studențești, în casele frățiilor. În argoul studențesc devine sinomin cu ”a înfrânge”. La Eric Partridge (lingvist englez specializat în studierea argoului) apare că termenul de ”blog”, pentru ”băiatul servitor”, folosit ca ”perversiune”- „perversion of bloke”. Așa cum blogul aduce informații, probabil că și cel care era servitor prelua informații de la cei din casă, și le dădea mai departe. Oricum, chiar și prin argou, termenul se referă la tineri, exact cum și blogul de azi are succes printre tineri. ”Blogerul” este cel care duce mai departe știrea. Dacă la origini însemna un ”jurnal intim”, azi se depărtează de origine. Numai intim nu este blogul când îl expui public, multe neavând legătură cu viața intimă. Ca surse am folosit: Eric Patridge, A dictionary of slang and unconventional English; Hoad, T.F., The Oxford Dictionary of English Etymology. Oxford, Oxford University Press; Larouse, Etymologique & Historique du francais, 2005.

”Blogul” este cartea de bord pe internet a fiecăruia. a fiecăreia/ fiecăruia. Exact cum era jurnalul de bord al căpitanului de vas. Numai că este public.

De la bloggeri pentru bloggeri !

Meniu