http://cristian.ebloguri.ro/wp-content/uploads/sites/8/2015/08/social-media1-960x600_c.jpg

În epoca socială, nu face publicitate, implică-te


Like
Like Love Haha Wow Sad Angry

Apariția Internetului a marcat începutul de schimbări radicale la modul în care companiile interacționează cu consumatorii. În mod tradițional, brandurile ar livra un mesaj pentru consumatori, în speranța de a influența deciziile lor de cumpărare. Dar Internetul a schimbat terenul de joc prin punerea de control a ceea ce consumatorii ar putea vedea în propriile mâini ceea ce cumpără. Și ceea ce oamenii nu vor să vadă este publicitatea, spam-ul și marketing-ul strigător la cer.

În epoca socială, nu face publicitate, implică-te.

Consumatorii vor să găsească ceea ce doresc mai ușor, și vor să învețe cum să evite ceea ce nu doresc mai bine. Dacă afacerea ta are de gând să prospere, este foarte important ca tu să recunoști acest lucru și să te adaptezi din mers. Publicitatea tradițională este o stradă cu sens unic care oferă un mesaj pentru o audiență. Cu cât o organizație se expune mai mult la potențialii consumatori, cu atât ei se vor întoarce din nou. Dar există neajunsuri semnificative în această metodă; nu în ultimul rând este foarte scump, iar oamenii sunt foarte pricepuți să filtreze informațiile de care au nevoie.

Angajementul cere să oferi ceva de valoare pentru clienții potențiali în avans. Diferența poate fi rezumată astfel: publicitatea este concepută pentru a beneficia de publicitate. Angajarea/implicarea este concepută pentru beneficiul consumatorului.

Cu alte cuvinte, atunci când vorbim despre marketing-ul pe bază de angajament, este vorba despre de a oferi ceva ce oamenii își doresc de fapt. Deci, cum putem trece de la publicitate la angajament? Cu o publicitate sau marketing tradițional, este important să faci un pic de cercetare pentru a afla cine este publicul tău țintă – e un mod bun de a ajunge la consumator cu un mesaj pe care-l livrezi special pentru el. Cam ăsta este modul pe care-l punem în aplicare în marketing-ul tradițional. Dar pentru o implicare reală avem nevoie să schimbăm lucrurile un pic: cine este publicul țintă? De ce au nevoie? Cum putem oferi? Cum putem valorifica acest angajament?

Al doilea punct este într-adevăr „schimbătorul” care schimbă jocul, pentru că reprezintă o schimbare fundamentală în abordarea noastră. O strategie de marketing pe bază de angajament trebuie să dețină o valoare intrinsecă pentru consumator.

Când vorbesc despre valoare, în termeni de Internet, ar putea fi divertisment, informare, instruire, îndrumare, sprijin sau orice altceva pe care poți cheltui efort să găsești ceea ce ai nevoie. Acest lucru înseamnă că avem nevoie să aflăm ce caută clienții și să ne dedicăm mai mult timp pentru online. De exemplu, o companie de produse de frumusețe ar putea scrie sfaturi cu privire la modul în care poți arăta superb.

Citeste si...   ȘI BLOGGERII POT ÎNVĂȚA DE LA JURNALIȘTI

De ce nu am putea înființa un blog sau alte resurse, cu scopul de a satisface această cerere, în loc să adaugăm la dezordinea generală care există o mulțime de anunțuri când toată lumea încearcă să le evite oricum?

În nișa pe care o ai, există un drum lung să identifici problemele de care se lovesc clienții pentru a genera un angajament din partea lor. Creând o resursă online care oferă o valoare semnificativă pentru consumatori înseamnă că ai nevoie să devii un editor de conținut de calitate, să investeși în mass-media socială și să-ți crești comunitatea online. Trebuie să subliniez că mulți oameni „cred că” ei au încercat deja această strategie, când, de fapt, ei nu au făcut niciodată asta. Cele mai multe întreprinderi creează conținut spam și se auto-promovează; consumatorii pur și simplu nu sunt interesați – iar când metoda aceasta nu funcționează pentru ei încep să se plângă că nu este bună. Oamenii nu sunt proști! Ei pot vedea de la îndepărtare atunci când te eschivezi, iar acest lucru afectează credibilitatea ta.

Nu spun că resursele online pe care le oferi trebuie să fie lipsite de branding și marketing. Dimpotrivă, este important pentru a face oamenii să înțeleagă că tu ești cel care le oferă informațiile valoroase de care ei au nevoie. Conținutul pe care-l creezi trebuie să fie conceput pentru a satisface nevoile lor – nu a ta. Dacă dorești să faci publicitate în jurul valorii acelui conținut, dă-i drumul. La urma urmei, e comunitatea ta pe care ai creat-o.

De-a lungul timpului, încrederea și autoritatea o construiești în combinație cu influența socială, liste de adrese de email și trafic de căutare organic. Cu timpul vei începe să generezi profituri bune și vei înlătura concurența – cu condiția să oferi un produs bun.

Ești de acord cu evaluarea mea de mai sus în legătură cu marketing-ul și publicitatea pe care ar trebui să o faci ca să captezi potențialii clienți făcând un lucru bun pentru ei? Împărtășiți-vă gândurile în comentarii.

Meniu