Sorteaza dupa:
Grid
  • Acasa
  • Categorie "Seo"
  • (  »   Page 3)

Categorie Seo

http://cristian.ebloguri.ro/wp-content/uploads/sites/8/2015/05/blogroll-960x527_c.png

Cu sau fara blogroll in sidebar?


Cei mai multi bloggeri obisnuiesc sa adauge in sidebar linkuri catre alte bloguri. Fie pentru ca le-au placut, fie ca fac schimb de linkuri, fie ca-s contra cost, linkurile din blogroll pot avea influente diferite pentru blogul unde sunt adaugate.

Sa fiu clar de la inceput : bloggerii care vor sa ajunga un „brand” in lumea bloggingului – sa fie cautati dupa numele blogului sau al domeniului, probabil ca nu sunt prea interesati de rezultatele motoarelor de cautare. Acestia nazuiesc ca, prin promovarea brandului lor sa devina atat de cunoscuti in blogging, incat vizitatorii sa fie de pe trafic direct sau de prin site – urile unde ei isi promoveaza blogul – retele de socializare, presa online, alte bloguri etc. Un exemplu in acest sens este Chinezu – sa zicem.

Acesti bloggeri pot avea un blogroll lung cat strada mea. Nu ii intereseaza sa fie rankati pe un anumit cuvant de cautare. Pe numele domeniului vor fi intotdeauna primii. Nu ii preocupa prea tare daca impart autoritatea blogului cu inca alte 10 – sau mai multe – linkuri externe.

Daca, insa, vreti sa fiti rankati pe unul sau mai multe cuvinte de cautare, atunci trebuie sa aveti grija cat de multe linkuri aveti in blogroll si catre cine duc aceste linkuri. De foarte multe ori Google a penalizat site -urile care dadeau linkuri catre alte site – uri „neagreate”, de genul poker. Un numar mare de linkuri in blogroll va scadea considerabil „puterea” linkurilor externe pe care le are blogul vostru.

Un exemplu usor de inteles : sa presupunem ca aveti 100 de linkuri externe dofollow. Aceste linkuri va confera o anumita autoritate si va transfera un anumit link juice. Este usor de inteles ca daca impartiti asta cu 5 linkuri din blogroll nu este totuna cu a imparti cu 20 de linkuri din blogroll. Cu cat blogrollul vostru este mai lung, cu atat veti avea sanse mai mici sa fiti rankati pe prima pagina pe anumite cuvinte de cautare.

Nu spune nimeni sa nu adaugati linkuri in blogroll. Sfatul meu este sa pastrati o moderatie in toate si – cel mai bine – sa puneti nofollow. Veti fi mai castigati.

http://cristian.ebloguri.ro/wp-content/uploads/sites/8/2015/05/Linkuri-Dofollow-vs-linkuri-Nofollow-960x711_c.jpg

Linkuri Dofollow vs linkuri Nofollow


Este un lucru stiut in lumea bloggerilor si webmasterilor ca o parte a rankingului unui anumit site sau unei anumite pagini in motoarele de cautare se datoreaza linkurilor externe catre acel site sau catre acea pagina. Iarasi este un lucru stiut ca aceste linkuri externe sunt de doua feluri : dofollow si nofollow. Care este diferenta intre ele si care va ajuta mai mult in obtinerea unui rank mai bun in motoarele de cautare?

Linkuri-Dofollow-vs-linkuri-Nofollow

Pana la aparitia primului Penguin toata lumea era in cautarea unor linkuri dofollow de pe site – uri cu page rank mediu si mare. Dupa cum se stie, linkurile dofollow transfera link juice de la site – ul care il ofera ca link extern, dar si o parte din „increderea” pe care o are. Pentru ca orice link dofollow este, practic, un „vot de incredere” pe care il primeste un site de la alte site – uri.

Dupa revolutia datorata Penguinului, linkurile dofollow puse aiurea au facut mai mult rau decat bine. Mult mai mult de castigat au avut cei care si-au construit un profil de linkuri variat, in care au imbinat linkurile nofollow cu cele dofollow, linkuri catre paginile interne ale unui site combinate cu linkuri catre prima pagina.

Care ar fi concluzia? Pentru a preveni „piata de linkuri” care aparuse pe internet, gigantul Google a scazut foarte mult importanta linkurilor dofollow, chiar daca acestea veneau de pe site-uri cu page rank si autoritate foarte mari. A oferit mai mult credit linkurilor nofollow, venite de pe site -uri de aceeasi nisa, construite in timp si cu diferite cuvinte cheie – despre acest lucru voi vorbi intr-un articol viitor.

Asa ca sfatul meu ar fi sa imbinati linkurile nofollow cu cele dofollw si sa le construiti in timp, in asa fel incat profilul vostru de linkuri sa fie unul natural, nu unul facut pentru a manipula rezultatele de pe motoarele de cautare. In acest fel nu veti avea surprize neplacute !

http://cristian.ebloguri.ro/wp-content/uploads/sites/8/2015/04/Începând-de-mâine-Google-ului-introduce-schimbari-majore-pentru-versiunea-de-mobil.-960x960_c.jpg

Cel mai important update Google de anul acesta .


Începând de mâine, Google-ulu introduce schimbari majore pentru versiunea de mobil.

Mâine, Google va introduce unul dintre cele mai importante update-uri realizate până acum. Marele google va introduce un  nou algoritm de căutare pentru versiunea mobilă a motorului de cautare .

Odată  cu introducerea  noului algoritm, vom vedea  schimbari in  ordinea site-urilor când utilizatorii intră pe Google de pe telefonul mobil sau tabletă.

Avantajate vor fi site-urile mobile-friendly sau cu un desing resposive .

 „Cred că cei care riscă foarte mult sunt cei care nu știu despre update. Pe 21 aprilie, multe afaceri mici vor fi surprinse de faptul că numărul de vizitatori ai site-urilor va scădea semnificativ. Va afecta milioane de site-uri de pe web. Cu Google a fost mereu vorba despre relevanță, iar conținutul primează. Asta se schimbă însă. Da, ei spus că în continuare conținutul este extrem de important, dar experiență utilizatorilor este cel puțin la fel de importantă. Nu mai este suficient doar să ai conținutul corect – dacă oamenii vin pe site-ul tău iar conținutul nu este ușor de citit, nu este bine”, declară Itai Sadan.

În prezent, mai bine de 60% din traficul celor de la Google vine de pe mobile și de aceea trebuie îmbunătățită versiunea mobila a website-urilor.

Site-ul sau blogul tau este pregatit pentru asta ?

Awesome! This page is mobile-friendly.

Poti testa  aici  cat de  mobile-friendly este blogul sau site-ul tau .

Poti citi mai multe stiri legate de tehnlogie aici .

http://cristian.ebloguri.ro/wp-content/uploads/sites/8/2014/03/486086_504717882898789_1153853281_n-960x960_c.jpg

Cele mai bune practici de SEO se vor schimba chiar dacă ne place sau nu !


Din fericire, intelegerea acestui „new age„, in materie de  SEO nu este la fel de consumatoare de timp sau resurse cum suna, deci cu atât mai repede poți începe sa faci schimbari asupra mentalității tale .

Cum a evoluat SEO în 2015.

Intelegerea modului cum a evoluat strategia pentru motoarele de căutare începe cu recunoașterea schimbărilor în primul rând. O modalitate foarte bună de a face acest lucru este prin prin compararea diferitelor sarcini și metode de SEO și apoi se uită ce a fost propus în trecut față de ceea ce este recomandat de motoarele de căutare acum, în prezent.

QuickSprout a publicat un infographic excelent, pe care il puteți vedea mai jos, in care sunt subliniate vechi metode SEO față de noi metode SEO. Luați în considerare câteva dintre schimbările din industrie .

 

SEOThenVsNow

SEO gândire.

Trecut: În trecut, obiectivul cel mai important a fost concentrarea pe anumite cuvinte cheie si obtinerea unui loc cat mai bun in SERP. Unii au crezut ca daca ai ajuns acolo este de ajuns .

Prezent: Experti SEO  trebuie să se concentreze mai mult asupra reputației unui brand, modul în care oamenii interactioneaza cu care acesta, precum și calitatea produsului / serviciului. În cele din urmă se  pune accent pe acest lucru si ce ar trebui îmbunătățit prin creșterea acțiunilor si legaturilor naturale de pe web, dar în cele din urmă accentul trebuie să fie pus pe modul în care brand-ul este privit de catre public .

Mentalitatea cuvintelor cheie.

Trecut: Experții  SEO se concentrau pe un cuvânt cheie major. Ei cercetau pentru a găsi un cuvânt cheie pe care sa il rankeze in SERP, iar apoi se concentrau numai pe acel termen .

Prezent: In prezent trebuie sa te concentrezi mai mult pe căutări long tails (coadă lungă).

Abordare de conținut

Trecut: Conținutul trebuie mereu să fie scris pentru cititori, dar asta nu inseamna ca experții SEO o faceau. În trecut accentul a fost pus pe conținut scris, care putea sa rankeze mai bine in SERP .

Prezent: Datorită algoritmului Panda, experții seo au învățat repede că cititorii trebuie să fie cei ce scriu conținutul, în primul rând., așa cum întotdeauna ar fi trebuit sa fie. Conținutul se concentreaza acum pe relevanța și angajarea publicului.

Urmeaza un articol despre „Cele mai bune practici de Link Building” stati aproape.

Descarca  ghidul pentru un rating de calitate  pus la dispozitie de catre  ebloguri  .

 

http://cristian.ebloguri.ro/wp-content/uploads/sites/8/2014/03/486086_504717882898789_1153853281_n-960x960_c.jpg

Ghid pentru rating de calitate – Site-urile afiliate


În mod curios, referirea la site-urile afiliate a fost scoasă din noul ghid. În cel vechi, Google avertiza în legătură cu site-urile afiliate cu un rating scăzut şi stabilea modul în care cei care se ocupă cu atribuirea rating-ului puteau determina dacă un site este afiliat altuia.

Oare, cei de de la Google au încredere în modul în care ei atribuie rating-uri site-urilor afiliate?Nu prea se pare, mai ales în anumite spaţii competitive. Panda a contribuit într-adevăr la o mai bună acordare a rating-ului pentru site-urile afiliate, cel puţin pentru cele de care se ocupă de SEO persoane mai puţin experimentate. Însă, faptul că au eliminat avertizarea pare să dea de înţeles că Google consideră că  paginile afiliate care sunt spam sunt de domeniul trecutului şi nu primesc un rank întotdeauna, că site-urile slabe vor primi un rating scăzut chiar dacă sunt afiliate unor site-uri de calitate.

http://cristian.ebloguri.ro/wp-content/uploads/sites/8/2014/03/486086_504717882898789_1153853281_n-960x960_c.jpg

Ghid pentru rating de calitate – Q&A


În cazul forumurilor şi al site-urilor Q&A, cei care se ocupă cu atribuirea rating-ului trebuie să determine nu doar expertiza site-ului în sine ci şi pe cea a participanţilor la secvenţa de discuţii analizată. De asemenea, trebuie să aibă vadă dacă se mai adaugă noi răspunsuri, dacă la discuţie participă mulţi oameni şi dacă se deviază de la subiect.

Multe site-uri Q&A sunt văzute ca având o calitate slabă şi fiind pline de lucruri fără sens, cei de la Google avertizează că nu trebuie să generalizăm.
Q&A – fără răspuns, totuşi…

Cu toţii am ajuns pe site-uri de tip Q&A doar pentru a descoperi că nu există răspuns pentru acea întrebare (chiar dacă a fost postată acum câţiva ani) sau că răspunsul este ascuns în spatele unui paywall2. Astfel de pagini sunt considerate de Google ca fiind de calitate joasă.

Acest lucru era menţionat şi în vechile reguli, însă acum au înlăturat partea în care se menţiona că răspunsurile care nu sunt bune vor duce la acordarea unui rating de calitate slab – probabil au eliminat asta deoarece sună oarecum logic că nu e bine să oferi un răspuns nefolositor.

NOTE

1Q&A = întrebare şi răspuns

2paywall = un sistem care previne vizualizarea unei pagini, sau a unei porţiuni dintr-o pagină fără a plăti

http://cristian.ebloguri.ro/wp-content/uploads/sites/8/2014/03/486086_504717882898789_1153853281_n-960x960_c.jpg

Ghid pentru rating de calitate – Shopping online


Astăzi vom aborda un subiect destul de interesant, deşi la prima vedere felul în care arată şi e optimizat un site de shopping online nu prea îi interesează pe mulţi. Însă, un site de încredere, trebuie să fie făcut cum trebuie – asta dacă cei care se ocupă de el chiar sunt oameni serioşi.

Google are o listă specială de criterii pentru a determina dacă un site este unul comercial sau nu. De pildă, pe multe site-uri care se ocupă cu astfel de activităţi nu există posibilitatea de a crea un wish list (listă cu produsele dorite), un registru pentru cadouri sau un forum al utilizatorilor. Mulţi dintre cei care se ocupau cu optimizarea SEO pentru astfel de site-uri, însă, le considerau necesare deoarece în vechiul ghid acestea erau menţionate pe lista de criterii.

În noul ghid, aceste elemente au fost eliminate. În schimb, angajaţii Google care se ocupă cu atribuirea rating-ului trebuie să verifice dacă site-ul de shopping online conţine o  pagină de contact, informaţii privind schimbul sau returnarea obiectelor.

Acest lucru este mult mai avantajos pentru site-urile mai mici care nu dispuneau fie de buget, fie de cunoştinţele tehnice sau pur şi simplu nu aveau nevoie de anumite lucruri menţionate iniţial pe lista celor de la Google.

http://cristian.ebloguri.ro/wp-content/uploads/sites/8/2014/03/486086_504717882898789_1153853281_n-960x960_c.jpg

Ghid pentru rating de calitate – Aspectul paginii


Google face referire în noul ghid la lucrurile pe care advertiserii încearcă să le înghesuie într-o pagină web: ferestre pop-out, multe reclame şi prea puţin conţinut, reclame textuale întâlnite în navigarea pe pagină. Aspectul paginii poate fi afectat de toate acestea şi, prin urmare, rating-ul poate avea de suferit.

Google mai menţionează şi o tactică folosită de multe site-uri – inserarea reclamelor în mijlocul articolului separându-l astfel. Aceasta este folosită de site-urile mai multor ziare şi reviste  şi dacă va deveni un factor cheie în atribuirea rating-ului, puteţi fi sigur că aceste site-uri vor formula plângeri (sau, în cel mi rău caz îşi vor taxa cititorii).

În cazul în care folosiţi reclame cu conţinut, ar fi o idee bună să restrângeţi numărul acestora la una singură, din moment ce specialiştii Google au o părere proastă despre site-urile unde utilizatorii trebuie să să facă slalom printre reclame pentru a citi conţinutul.

Dar cum rămâne cu cei care inserează link-uri care sunt de fapt reclame? Ei bine, şi asta s-ar putea să fie nevoie să fie regândită în curând.

http://cristian.ebloguri.ro/wp-content/uploads/sites/8/2014/03/486086_504717882898789_1153853281_n-960x960_c.jpg

Ghid pentru rating de calitate – Conţinut Suplimentar


Daca ghidurile pentru rating anterioare se bazau pe conţinutul principal al unui site, menţionând de conţinutul suplimentar doar în treacăt, acum accentul nu se pune doar pe conţinutul suplimentar ci şi pe clasificarea acestuia. S-au dus zilele în care aveai o pagină de calitate doar pentru că aveai foarte mult conţinut de acest tip.

În vreme ce majoritatea consideră acest tip de conţinut strict legat de navigare şi poate footer-ul unei pagini, Google acum vrea ca specialiştii care se ocupă cu atribuirea rating-ului să se uite la alte tipuri de conţinut secundar, îndeosebi pe acela care are legătură cu conţinutul relaţionat (related content) de pe acel site.

Calitatea acestui conţinut este mult mai importantă acum. Înainte, Google categorisea conţinutul suplimentar în 2 moduri: videoclipuri adiţionale pe o pagină referitoare la o emisiune TV sau anumţi factori destul de importanţi pentru un site culinar cum ar fi opţinuea de a descărca şi printa reţete, recenzii, valori nutriţionale (de pildă). Acum, Google distinge între mai multe tipuri de astfel de conţinut şi îl consideră un factor determinant în stabiliriea rating-ului unei pagini.

Conţinut suplimentar de calitate

În viziunea celor de la Google, un conţinut suplimentar de calitate nu include doar lucrurile menţionate în paragraful anterior ci şi acele modele similare ale unui obiect de pe un site de shopping online, abilitatea de a multiplica o reţetă. Conţinutul suplimentar ar trebui să evidenţieze pagini de o calitate superioară.

Cum determină cei de la Google că un anumit conţinut este secundar? Orice nu poate fi considerat conţinut principal sau reclamă. Cu toate acestea, şi conţinutul secundar este considerat important când vine vorba de experienţa de navigare pe acel site.

Google nu susţine că unele pagini web pot să nu aibă conţinut secundar, şi nici că acestea nu sunt pagini de calitate (mai ales în cazul site-urilor locale sau aparţinând unei comunităţi) deşi pentru anumite tipuri de site-uri acesta este recomandat.

Conţinut suplimentar negativ

Google anunţa că folosirea reclamelor înşelătoare şi a paginilor foarte încărcate cu reclame ca fiind supuse algoritmului layout-ului. Acum, aceştia consideră că orice pagină cu un conţinut suplimentar de proastă calitate merită să primească un rating scăzut. În primul rând, aceştia avertizează cu privire la plasarea de reclame care pot fi confundate de cititorii site-ului drept link-uri către alte postări de pe site-ul respectiv. În plus, reclamele plasate sub un header cu titlul Top Posts (sau altul similar) este împotriva politici AdSense chiar dacă astfel de practici sunt întâlnite.

Ce este de reţinut? În cazul în care conţinutul secundar nu este de folos sau distrage vizitatorul, site-ul cel mai probabil va primi un rating de calitate scăzut.

http://cristian.ebloguri.ro/wp-content/uploads/sites/8/2014/03/486086_504717882898789_1153853281_n-960x960_c.jpg

Ghid pentru rating de calitate – Reclame


Astăzi vom discuta despre reclame şi cum pot acestea afecta calitatea site-ului.

În vreme ce se încearcă diminuarea rezultatelor de căutare care duc spre site-uri cu multe reclame, versiunile mai vechi ale ghidului pentru rating nu puneau prea mult accent pe astfel de site-uri decât dacă reclamele erau înşelătoare sau puteau fi catalogate drept spam. Acum, cei care se ocupă de atribuirea ratingului trebuie să verifice reclamele de pe site-uri şi stabilească dacă sunt sau nu prea multe.

Google face referire în special la acele site-uri pline de reclame în partea de sus în care, pentur a ajunge la conţinut trebuie să dai scroll pentru a ajunge la informaţia reală de pe site – atât de mult încât ai impresia că nici nu e altceva pe site. Acelaşi lucru se aplică şi pentru reclamele care arată ca link-uri de navigare sau conţinut secundar.

Acesta este total opusul lucrului pe care Adsense le cere utilizatorilor – poate nu în extrema în care trebuie să dai scroll până te plictiseşti pentru a ajunge la conţinut, însă aceştia le amintesc în mod constant utilizatorilor că pot adăuga reclame adiţionale sau le pot înlocui pe cele mici cu unele mai mari.

Cei de la Google, de asemenea, menţionează că o pagină ar trebui să primească cel mai mic rating dacă celui care se ocupă de atriburiea acestuia i se pare că design-ul paginii înceacă să îl manipuleze pe utilizator pentur a da click pe reclame sau link-uri de download.

Concluzia este simplă: aveţi grijă la numărul de reclame si la poziţionarea lor .

Meniu